Jak na „chytré“ zákazníky

Být obchodníkem má své dobré i špatné stránky, ostatně, jako všechno. O tom, jak obchodníci podvádí a šidí, se dočítáme dnes a denně. Něco pravdy na tom určitě je, ne každý je poctivý, ale také je chybou házet všechny do stejného pytle. Také oni se potýkají s různými problémy spojenými s jejich podnikáním a prací, kterou jim někdy opravdu hodně ztěžují zákazníci, kteří se různými léčkami snaží domoci svého, a někdy i nezákonným způsobem.
Obě strany mají svá práva a povinnosti, na to pamatuje i zákon.  Největší množství vráceného zboží pak připadá na období těsně po vánočních svátcích.
oděvy na ramínkách
Pevné obchody na rozdíl od těch internetových vrácené zboží přijmout nemusí. Je to logické, zboží je viditelné, a co se týká oblečení, je zde možnost jeho vyzkoušení. Většina prodávajících ale možnost výměny nebo vrácení umožňuje v případě, že dodržíte jejich pokyny.
Zboží se dá reklamovat ve lhůtě do dvou let, kdy má nárok na výměnu nebo opravu, lhůta je stanovena na jeden měsíc. Vrácení zboží podléhá jiným pravidlům, zde je lhůta dvou týdnů a není nutné uvádět důvod. Spousta obchodníků vychází zákazníkům vstříc a uvedená lhůta může být i delší.
vystavené kabelky
Spousta kupujících zkouší tu praktiku, že zboží nějakou dobu užívají a pak ho vrátí zpět prodejci. V takových případech vyvstává problém s tím, že zboží není v původním stavu nebo má nějakou vadu způsobenou jeho používáním.
Pokud dojde ke ztrátě účtenky, není to důvod k nepřijetí reklamace. Jako náhrada může sloužit výpis z účtu, ze kterého se odečetla daná suma při platbě kartou.
I vrácení peněz má svá pravidla. Zde je stanovena lhůta dvou týdnů. To se týká i poštovného, které zákazník musel uhradit. Obal, ve kterém byl původně produkt doručen, není u všeho vyžadován.
Je důležité, aby se obě strany chovaly solventně, dokázaly se domluvit a nevyvolávaly zbytečně spory, které v důsledku mohou být řešeny i soudně.

Jak na „chytré“ zákazníky
Ohodnoťte příspěvek